بازینقد و بررسی بازی

نگاهی کوتاه به بازی Ghost Recon: Breakpoint +[ویژگی‌های جدید]+[تریلر]

بازی Ghost Recon: Breakpoint یک بازی تاکتیکی جهان‌باز است و برای تمام پلتفرم‌های پی سی، پلی‌استیشن ۴، ایکس باکس ۱ و مدتی پیش برای گوگل استادیا منتشر خواهد شد، حال در این مطلب قصد داریم نگاهی کوتاه و بررسی بر روی این بازی به همراه ویژگی‌های جدیدش داشته باشیم هم‌چنین شما می‌توانید تریلر منتشر شده برای این عنوان را در انتهای این مطلب مشاهده نمایید.

Ghost recon Breakpoint از مکانیک‌های شدیداً واقع‌گرایانه بهره می‌برد و در واقع اثری متفاوت و دلچسب را از ساخته‌های جدید یوبیسافت در برابر چشمان ما قرار می‌دهد که قرار است در تاریخ ۴ اکتبر (۱۲ مهر) در دسترس قرار گیرد. 

دنبال‌کنندگان هنر هشتم به‌خصوص بازی‌های اکشن و شوتر بدون شک با سری بازی‌های گوست ریکان (Ghost Recon) آشنایی دارند. سری بازی‌هایی که با همکاری یوبیسافت و استودیو Red Storm Entertainment شکل گرفت و با ارائه‌ی گیم‌پلی خلاقانه و تاکتیکی خود توانست نگرشی جدید از بازی‌های شوتر را به‌گیمرها معرفی کند. از سال ۲۰۰۱ تا همین امسال که سال ۲۰۱۹ باشد، قسمت‌های متنوع و متعددی از این مجموعه بازی منتشر شده و طی این سال‌ها، هواداران زیادی را هم برای خودش دست‌وپا کرده است.

 Ghost recon Breakpoint

کار ساخت Ghost recon Breakpoint را یوبی سافت پاریس، که پیش از این در ساخت نسخه‌های گذشته عملکرد موفقی داشته است بر عهده گرفته و تجربه نشان داده که این شعبه‌ی پاریسی توانایی بالایی در ساخت این سری بازی دارد.

داستان بازی دقیقا حول محور نامی که یدک می‌کشد، می‌گردد. Breakpoint دست روی نقطه‌ی شکست و جدایی «گوست‌ها» می‌گذارد و حالا قرار است پیکار درونیِ این سربازان زبده را که پیش‌تر برادران هم‌رزم یکدیگر بودند را شاهد باشیم. در بازی Ghost Recon: Breakpoint رسته‌ی گوست‌ها به دو دسته تقسیم شده‌اند و گروه یاغی‌ها، با نام و نشان «گرگ‌ها» جزیره‌ی آروآ (Auroa) را می‌گردانند. دسته‌ی گرگ‌ها که توسط Cole.D.Walker با هنرنمایی جان برنثال ( Jon Bernthal) یا همان پانیشر نتفلیکس هدایت می‌شود، به‌تجهیزات یک سازمان تحقیقاتی شدیدا پیشرفته با نام اِسکِل تکنولوژیز (Skell Technologies) دست پیدا کرده‌اند.

اعضای این شرکت را به‌ساخت تسلیحات نظامی وادار می‌کنند و با فعالیت‌های تروریستی در شهرهای بزرگ و مهم دنیا، قتل سران کشورهای مختلف و کارهایی این‌چنینی، سازمان ملل متحد را به‌جنب‌وجوش واداشته‌اند. اینجا است که دنیا، راه‌حل این اتفاقات را در رسته‌ی اشباح به‌فرماندهی نومد (Nomad) می‌بیند. حالا گوست‌ها باید پابه‌جزیره‌ی آروآ، لانه‌ی لشگری عظیم از پهپادهای جاسوسی قاتل و ربات‌های عظیم‌الجثه بگذارند و درپی گوشمالی واکر و دارودسته‌ی گرگ‌ها، خشاب‌های خود را پر از فشنگ کنند.

خلاصه‌ای از داستان بازی را با هم مرور کردیم و هم‌اکنون در جایی قرار داریم که یکی از شخصیت‌های مثبت بازی که در سری‌های گذشته معرفی شده بود با نام کول واکر دیگر با برادران خود در دسته‌ی گوست‌ها همراهی نمی‌کند و به یک فرد یاغی و خطرناک و البته دشمن گوست‌ها تبدیل شده است، این‌که چگونه این اتفاق برای او رخ داده است با زدن فلش‌بک‌هایی در طول بازی به ما نشان داده می‌شود و شما این را متوجه می‌شوید که چرا باید پا به جزیره آروآ بگذارید.

برخلاف دنیای Wildlands که بر اساس یک منطقه‌ی واقعی ساخته شده بود جزیره آروآ کاملاً خیالی است و در ذهن سازندگان بازی به وجود آمده است و بنا به خواست آن‌ها دارای اقلیم‌های گوناگون است، در طول بازی علاوه بر خطر دشمنان باید از پس طبیعت ناشناخته‌ی بازی هم برآیید تا بتوانید زنده بمانید.

 Ghost recon Breakpoint

همانطور که اشاره شد Ghost recon Breakpoint به شدت از مکانیک واقع‌گرایانه‌ای استفاده می‌کند و این بار شما نمی‌توانید به صورت فردی و تنها، به دل گروه بزرگی از دشمنان بزنید و پس از آن زنده بمانید!، کاری که شاید پیش از این در هنگام مبارزه با گروه‌های بولیویایی از پس آن بر می‌آمدید ولی این بار دشمنان شما بسیار خطرناک‌تر از گذشته هستند و جزو نیروهای آموزش دیده گروه قبلی خودتان محسوب می‌شوند.

پیش‌تر هم ذکر شد که قبل از دشمنان انسانی، طبعیت بازی برای کشتن‌ شما به‌سراغ‌تان می‌آید. از دشت‌های وسیع و پوشیده از لاله‌های سرخ و کوهستان‌های برفی گرفته تا جنگل‌های انبوه و گِلی، محیط آروآ پذیرای شما خواهد بود و تشنگی، گرسنگی، کوفتگی و مصدومیت‌های مداوم نظیر خون‌ریزی و شکستگی دست یا پا، شما را در طول تجربه‌ی بازی تهدید خواهند کرد و حسابی برای‌تان دردسرساز خواهند شد.

دنیای Ghost recon Breakpoint به شدت وسیع است و شما می‌توانید هرطور می‌خواهید در آن سفر کنید هم‌چنین سیستم لوت جذابی نیز در آن وجود دارد و با توجه به تریلرهای منتشر شده از این بازی از سیستم شخصی سازی عمیق و با جزئیات زیاد نیز بهره‌مند است.

 Ghost recon Breakpoint

یکی از چیزهایی که در Ghost Recon: Wildlands اذیت کننده بود سیستم کنترل وسایل نقلیه در بازی بود که ضعف‌های زیادی داشت و مشکلاتی را به وجود می‌آورد اما برای Ghost recon Breakpoint آن طور که اعلام شده این‌گونه نخواهد بود و یوبی‌سافت پاریس اعلام کرده که طراحی کنترل ۳۰ مدل از وسایل نقلیه در بازی مجدداً بازسازی شده و در آن تغییرات گسترده‌ای صورت گرفته است.

از دیگر نقاط قابل‌توجه گیم‌پلی بازی، وجود کمپ‌های مختلف در جای جای نقشه‌ی آروآ است. کمپ‌هایی که می‌توانید در نقاط مختلف نقشه‌ی بازی برپا کنید، در نقش یک هاب عمل خواهند کرد که در آن‌ها می‌توانید تجهیزات خود را ارتقاء بدهید، زخم‌های خود را درمان کنید، کلاس کاراکتر خود را تغییر دهید، وسایل نقلیه‌ی خود را تعمیر کنید و بیشتر؛ در کل می‌توان گفت که در این کمپ‌ها، کارهای بسیار زیادی را می‌توان انجام داد که تا زمان عرضه‌ی بازی به‌احتمال زیاد، جزئیات بیشتری از آن‌ها مشخص خواهد شد.

ترکیبی از اکشن و مخفی کاری در کنار ویژگی‌های اعلام شده و به همراه یک هوش مصنوعی مناسب در ظاهر این بازی را تجربه‌ای فوق‌العاده نشان می‌دهد و باید دید که در نهایت این بازی در بخش آفلاین و آنلاین خود با توجه به قدم بزرگی که قصد برداشتن آن را دارد چه خواهد کرد و تا چه حد می‌تواند در آن موفق باشد.

تریلر بازی Ghost recon Breakpoint


بیشتر بخوانید:

امتیاز کاربران: ۵ ( ۱ رای)
برچسب ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا