رپورتاژ آگهی

ده تا از بهترین طراحان لباس فیلم های اخیر

طراحی لباس

 

کار طراحی لباس در نگاه اول شاید ساده به نظر بیاید اما فریب نخورید؛ کار آنها (برای نشان دادن شخصیت یا حتی روانشناسی شخصیت از طریق لباس) ، چالشی بزرگ است. لباس ها باید داستان های خود را تعریف کنند و اطلاعات بصری را که مکمل داستان است ، به بیننده ارائه دهند.

گاهی اوقات ، یک شخصیت فیلم به لطف کار مبتکرانه طراح لباس ، نمادین می شود. فکر کنید: لباس جینگهام دوروتی گلس و دمپایی های یاقوتی ، در جادوگر اوز (1939) ، یا فدورا ، کت چرم و کیف دستی ایندیانا جونز.

طراحان لباس امروزی باید با تاریخ فیلم درگیر شوند و بنابراین باید روش های جدید و مهیجی را برای تحویل لباس هایی که قبلا ندیده ایم یا سبک های قدیمی و آشنا مد را با دیدگاه های جدید دوباره کار کنند.

 

10 نمونه برتر طراحی سال های اخیر سینمای هالیوود را با هم بررسی می کنیم :

 

dress-design

 

کاترین مارتین هنگام طراحی لباس ها و جواهرات به سبک پرزرق وبرق فیلم ، برادران بروکس و جواهرسازان را درگیر کرد.

گتسبی  بزرگ

کاترین مارتین هنگام طراحی لباس ها و جواهرات به سبک پرزرق وبرق فیلم ، برادران بروکس و جواهرسازان را درگیر کرد. چشم انداز کارگردان خواستار “نگاه پرزرق وبرق به دنیای مدرن” است. بنابراین بیشتر از اینکه به شکار لباس های قدیمی و کت و شلوارها بپردازد بیشتر  الهام گرفتن از عصر جاز و داشتن آزادی ایجاد چرخش های منحصر به فرد در یک دوره کلاسیک مد نظر  بود.

یک فیلم عاشقانه محکوم به فنا در میان نخبگان ثروتمند جامعه نیویورک ، فیلم در مجموعه ای افسانه ای از لباس های مجلل روان است. دامنه لباس راحتی ، لباس مهمانی مجلل ، لباس کتانی زرق و برق دار و لباس راحتی زنانه کاملاً خیره کننده و قدیمی است.

حیوانات شب زی

 دومین فیلم مثال زدنی فیلم تام فورد است. یک طراح دقیق و (و فیلمساز) ، وظیفه طراحی لباس بر عهده آریان فیلیپس بود که بر بخش لباس نظارت کند و روشهای هوشمندانه ای را برای نشان دادن روانشناسی یخ زده و خشک  شخصیت اصلی پیدا کند.

امی آدامز به عنوان یک گالری دار ، عذاب درونی را با لباس های شیک و بکر ، پوشانده است. این شخصیت می تواند با پوشیدن یک سری لباسهای چشم نواز ، که مانند زرهی در برابر جهان عمل می کند ، حالات عاطفی واقعی خود را در پس ثروت و موفقیت پنهان کند.

شور خاموش

کارگردان ترنس دیویس برای بیوگرافی امیلی دیکنسون دوست داشت لباس هایی که بازیگران می پوشند دارای کیفیتی خاص باشد ، منعکس کننده محیط های سخت ، اما از طبقه بالای قرن نوزدهم که شخصیت هایش در آن زندگی می کردند. نوعی توجه تاریخی به جزئیات در طراحی لباس و صحنه در این فیلم است که به راحتی قابل چشم پوشی نیست ، اما به طور کلی ، جلوه بصری ، زیبایی شناسی اصلی فیلم است. در اینجا طراحی صحنه و لباس توجه فوری به خود جلب نمی کند اما متفکرانه و اصیل است.

 

طراحی لباس

 

پشت چلچراغ

لیبراچی (با بازی مایکل داگلاس در فیلم) پادشاه اصلی سبک موسیقی بلینگ بود. الن میروجنیک ، با  طراحی لباس پشت چلچراغ، برخی از جالب ترین لباس های سرگرم کننده را آفرید – مانند کت خز روباه مصنوعی با قطر 16 سانت – و دسته ای از ، لباس و شنل های پر از پولک ، بدلیجات ، پر و جواهرات. او همچنین جواهرات را مستقیماً از وسایل اصلی موجود در مجموعه های خود نوازنده طراحی کرد.

 

متفقین

“متفقین” رابرت زمکیس – یک عاشقانه جنگ جهانی دوم  درهم آمیخته با داستان جاسوسی هیجان انگیز که به کلاسیک های هالیوود بسیار نزدیک است ، اما به همان اندازه بر واقعیت آن زمانه استوار است. جوانا جانسون ، برای طراحی لباس این فیلم ، در موزه جنگ امپریال در لندن تحقیق کرد تا با انواع لباسهای افسران اجرایی عملیات ویژه که براد پیت یکی از آنها را بازی می کند ، آشنا شود. همانطور که “حیوانات شب زی” در مورد جزئیات روانشناختی موجود در لباس تأمل می کنند جانستون – مدل های لباس سرد و خشک در قسمت های ابتدایی فیلم و لباس هایی که در قسمت های بعدی داستان دارای رنگ و بوی گرمتر و عاشقانه تری است طراحی کرده.

لالا لند

لالا لند  ادای احترامی به موزیکال های قدیمی هالیوود و دهه 1960 فرانسه است. منطقی است که از طریق طراحی لباس به دوران طلایی فیلم های آمریکایی و سینمای فرانسه احترام بگذارد.

الهامات گرفته شده از  جینجر راجرز ، اینگرید برگمن ، جودی گارلند و آنوک آیمه و لباس هایشان که در طیف وسیعی از آثار کلاسیک پوشیده شده بود ، به ماری زوفرس ، طراح لباس کمک کرده و از آن الهام گرفت. اما استون ، بازیگر نقش یک دختر جوان نیز به عنوان الهام بخش خودش عمل کرد. لباس ورساچه به رنگ گل همیشه بهار که او روی فرش قرمز کن به تن داشت ، از لباس زرد دیده شده در هنگام مهمانی استخر و سکانس های رقص رصدخانه پارک گریفیت در فیلم الهام گرفت.

 

 

 

 

رنه آوریل ، طراح لباس بلید رانر  در مصاحبه با مجله ووگ ، به چالش  طراحی لباس برای این فیلم در آینده ای سرد و آلوده اشاره کرد. همچنین اگر در فصل زمستان می خواهید از طراحی لباس خود لذت ببرید و با پلیور های اسپرت شیک تر شوید ، از این جا وارد سایت مورد نظر شوید.

 

 

BLADE RUNNER 2049

رنه آوریل ، طراح لباس بلید رانر  در مصاحبه با مجله ووگ ، به چالش  طراحی لباس برای این فیلم در آینده ای سرد و آلوده اشاره کرد. نتیجه حاصل مخلوطی از لباس های پی وی سی ، پنبه و خز تقلبی است که به طور کلی از چرم اجتناب می شود زیرا به نظر می رسد در نتیجه روی پرده سنگین است. این چشم انداز آینده ای است که در آن لباس مردم ضعیف ساخته می شود و مستهلک می شود.

کارآگاه رایان گاسلینگ ، برای محافظت از خود در برابر هوای سختی که بر محیط فیلم حاکم است ، از یک کت پنبه ای به سبک نظامی و یقه خز مصنوعی استفاده می کند.

 

سایه های تاریک

کالین اتوود از مشهورترین طراحان لباس در صنعت فیلم سازی است. او همکاری خود را با تیم برتون کارگردان دارک شادو از 1991 آغاز کرده است که به طراحی لباس “ادوارد دست قیچی” برمی گردد.

در “سایه های تاریک” (2012)  ، جانی دپ نقش خون آشام قرن 18 ، بارناباس کالینز را بازی می کند. اتوود ، نه فقط برای شخصیت دپ ، بلکه بازیگران گروه ، با چالش ادغام مدهای سلطنتی گوتیک و ضد فرهنگ روان نژند روبرو بود. نتیجه  غیر عادی است – اتوود به یک مدل ترکیبی جدید دست می یابد: آسایشگاه گوتیک.

 

 

NOCTURAMA

نوکتوراما  برتراند بونلو (2016) مدهای روز را به نمایش هایی از شخصیت سازی انتزاعی و کابوس تبدیل می کند.

گروهی از بچه های پاریسی چند سری بمب را در اطراف شهر پراکنده اند و  شب ها در یک مرکز خرید پنهان می شوند ، در حالی که پاریس در اثر شوک هجوم تروریست ها می سوزد و می پیچد. با فرارسیدن شب ، برخی از اعضای گروه در فروشگاه های  خلوت گشت و گذار می کنند ، لباس های  را برای آدم های بیرون می فرستند و با جنبه های مادی گرایانه فرهنگ مصرف کننده به شیوه ای تقریباً بیگانه تعامل می کنند ، و این احساس انزوا و بی تفاوتی نسبت به جامعه غرب در طول فیلم دیده می شود.

پلنگ سیاه

روت ای. کارتر در ترفند شسته و رفته ای چیز جدیدی به میز مارول آورد – لباس های آفرو پانک. ادغام لباس های قبیله ای سنتی از مناطق مختلف قاره آفریقا و “پلنگ سیاه” با شکوه و جلوه بصری که به ندرت در سینمای هالیوود دیده می شود و هرگز در جهان سینمایی مارول دیده نمی شود. پلنگ سیاه  مخاطبان سراسر دنیا را به وجد آورد و یکی دیگر از جذابیت های گیشه ای استودیوی مارول شد ، اما آنچه بیشتر بیننده را  تحت تاثیر قرار داد  این بود که چگونه طراحی های کارتر برای  پلنگ سیاه ، فیلم را قادر ساخت تا به جشن هنر و مد آفریقا تبدیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا