
- چهارشنبه 7 خرداد 99
- 0
سانترال چیست؟
PBX مخفف Private Branch Exchange است که یک شبکه تلفن خصوصی است و در شرکتها یا سازمانها استفاده میشود. کاربران سیستم تلفن سانترال یا PBX میتوانند با استفاده از کانالهای ارتباطی مختلف مانند Voice over IP ، ISDN یا آنالوگ داخلی (در داخل شرکت خود) و خارج از کشور (با دنیای خارج) ارتباط برقرار کنند. سیستم سانترال امکانی را فراهم میکند تا تلفنهای بیشتری نسبت به خطوط تلفن فیزیکی (PTSN) داشته باشید و امکان تماس رایگان بین کاربران نیز فراهم میشود. علاوه بر این، امکاناتی مانند انتقال تماس، پست صوتی، ضبط تماس، منوهای صوتی تعاملی (IVR) و صف تماس را فراهم میکند.
سیستم سانترال، شبکه تلفن داخلی یک شرکت را اداره میکند. یک سیستم سانترال، ویژگیهای تماس تلفنی پیشرفته را برای تماسهای ورودی و خروجی مدیریت میکند.
تنظیم سانترال، کار کوچکی نیست و برای قرار دادن سیستم سانترال در دفتر، مانند کمد یا اتاق سرور، به فضای فیزیکی نیز احتیاج دارید.
مزایا و کارکردهای سیستم سانترال برای شرکتها
شرکتهای بزرگ و کوچک از قابلیتهای چشمگیر سیستم سانترال یا PBX بهره میبرند.
سیستم سانترال، استفاده بیش از یک خط تلفن در یک سازمان را آسان و مقرون به صرفه میکند. سانترال با مدیریت تماسهای ورودی و خروجی، امکان تقسیم یک خط تلفن واحد را به چندین خط خصوصی که توسط برنامههای افزودنی (معمولاً 3 یا 4 رقمی اختصاص داده شده) صورت میگیرد، انجام میدهد. این امر نه تنها دسترسی مشتری را از طریق یک شماره تلفن آسان میکند، بلکه ارتباط تلفنی داخلی گروهی را نیز اعطا میکند زیرا دیگر چندین خط تلفن منحصر به فرد لازم نیست. سیستمهای PBX، همچنین ارتباطات VoIP را تقویت میکنند.
سیستمهای PBX چهار وظیفه اصلی پردازش تماس را انجام میدهند:
- بین دستگاههای تلفن دو کاربر ارتباط برقرار کنید.
- اتصالات را تا زمانی که کاربران بخواهند حفظ کنید.
- اتصال را مطابق با نیازهای کاربر قطع کنید.
- اطلاعات را برای حسابداری و تجزیه و تحلیل به سازمان ارائه دهید.
در اینجا بهترین دلایل استفاده مشاغل از PBX ذکر شده است:
- مدیریت تماسها با یک برنامه خاص از پیش برنامهریزی شده. برای جلوگیری از هزینههای بالا، اپراتورها میتوانند شماره گیری بینالمللی را محدود یا مجاز کنند.
- سهولت انتقال تماس بین کاربران و بخشها.
- به کمک پیامهای ضبط شده از جمله انتخاب موسیقی مناسب، پیام خوش آمدگویی یا راهنماییهایی برای مشتریان قرار دهید.
- ایجاد مرکز تماس یا کال سنتر برای مدیریت بخش فروش و پشتیبانی مشتری
PBX اگرچه پرهزینه است، میتواند براساس محدودیتهای فیزیکی خود، تماسهای ورودی و برون مرزی را در حالت انتظار نگه دارد. سیستم سانترال مبتنی بر ابر، میتواند حجم بیشتری از تماسها را داشته باشد و آنها را در اختیار افراد یا تیمهای موردنظر قرار دهد.
محصولات پاناسونیک اصل را از کجا تهیه کنیم؟
چندین مکان اداری را با همان سیستم تلفنی وصل کنید تا کارمندان بتوانند با یکدیگر صحبت کنند. به جای مدیریت سیستمهای تلفنی جداگانه، از سانترال برای مدیریت مسیریابی تماسها استفاده کنید.
IP-PBX یا سیستم سانترال تحت شبکه چیست؟
ورود تلفن تحت شبکه (VoIP) تغییرات زیادی در مورد سانترال ایجاد کرد. در حالی که سیستمهای سانترال در ابتدا آنالوگ بودند و بر روی خطوط تلفن و سوئیچها ساخته میشدند، سیستمهای سانترال تحت شبکه یا IP، از فناوری ویپ و شبکههای IP برای کانالهای تماس استفاده میکنند. سیستمهای سانترال تحت شبکه، برای کنترل مکانیسم خود به یک نرمافزار نیاز دارند.
درواقع سیستم سانترال تحت شبکه همان سانترال مدرن است و مکالمه بین کاربر VoIP و کاربر تلفن سنتی یا بین دو کاربر استاندارد تلفن را تغییر میدهد. نه تنها سیستمهای سانترال IP، دارای ویژگیهای ممتازی هستند بلکه برای ارتباطات صوتی و انتقال داده نیاز به شبکههای جداگانه ندارند. توسط سیستم سانترال تحت شبکه، از طریق یک خط اینترنت میتوان به ارتباطات ویپ و ارتباطات تلفنی سنتی دسترسی پیدا کرد. امروزه اکثر سیستمهای سانترال IP-PBX هستند.
سیستم سانترال یا PBX میزبان چیست؟
سیستم سانترال مجازی، با عنوان سانترال میزبان شده شناخته میشود. عملکرد سانترال را، به صورت خدماتی از طریق ابر ارائه میدهد. شرکتهای مختلف سیستمهای سانترال را با هزینه ماهانه ارائه میدهند و کلیه کاربران نیازمند مجموعه تلفن و روترهای خود هستند. در حالی که سیستمهای سانترال میزبان، به طور کلی نمیتوانند متناسب با نیازهای تجاری پیچیدهتری طراحی شوند، آنها به دلیل هزینه نسبتاً پایین و این که به سرمایهگذاری احتیاج ندارند، گزینه خوبی برای کسانی هستند که شرکت کوچکی را اداره میکنند.
سیستم سانترال KX-NS500 پاناسونیک
سیستم سانترال هیبرید هوشمند KX-NS500 پاناسونیک یا به اختصار سانترال NS500 یک محصول مقرون به صرفه و یک سیستم ارتباطی IP برای شرکتهای کوچک و متوسط است که با توجه به نیاز شما قابل تنظیم و انعطافپذیر است. 6 ترانک آنالوگ و 18 پسوند، تا 288 پسوند با یک واحد توسعه.
KX-NS500 دارای ویژگیهای پیشرفتهای است. KX-NS500 همچنین یک سیستم ارتباطی یکپارچه است که دارای ویژگیهای ارزشمند تحت شبکه مانند اتصال تلفن همراه، نامه صوتی و ایمیل، پیامرسانی فوری (چت) و ... است.
KX-NS500 میتواند تماسهای مشتری را بدون اپراتور منتقل کند. این ویژگی انعطافپذیری بیشتری را در اختیار کارمندان قرار میدهد و بهرهوری کارکنان را افزایش میدهد. و منابع انسانی که در حال حاضر به عنوان اپراتورها مورد استفاده قرار میگیرند، میتوانند کارهای دیگری انجام دهند.
هنگامی که مشتری با شماره تلفن دفتر تماس میگیرد، هم تلفن شرکت و هم تلفن همراه میتوانند همزمان زنگ بخورند. بنابراین میتوانید مکالمات مشتری را در داخل و خارج از شرکت دریافت کنید.
وقتی خارج از محل کار هستید، میتوانید بدون هزینه اضافی با تلفن نرمافزار SIP در تلفن هوشمند خود، تماس برقرار کنید. مشتری به جای شماره تلفن همراه شما، شماره تلفن دفتر را دریافت میکند. (یک پسوند شماره گذاری شده)
نرمافزار تلفن پاناسونیک شامل برنامههای جدید و بصری و انواع ابزارهای همکاری برای تقویت ارتباطات است. آنها از ویژگیهای بسیار مطلوبی مانند پاپ آپ مکالمه دریافتی، نشانگر فوری تماسهای از دست رفته، چت (پیام فوری) و ادغام با Microsoft Outlook و ... برخوردار هستند.
KX-NS500 همچنین میتواند برای ارائه کارآمدتر و افزایش رضایت مشتری از برنامههای داخلی مانند سولوشن مرکز تماس، سولوشن موبایل و سیستم نامه صوتی استفاده کند. برای مشاوه و تهیه سیستم سانترال KX-NS500 پاناسونیک میتوانید از واحد تخصصی تلفن سانترال ایده آل گستر کمک بگیرید.
KX-NS500 قادر است حداکثر 24 کانال را همزمان و حداکثر 400 ساعت تماس صوتی را ضبط کند.
KX-NS500 ایمیل را به کارمند مربوطه ارسال میکند. تماسهای از دست رفته بدون پیام صوتی نیز میتوانند از طریق پست الکترونیکی ارسال شوند. بنابراین، شما میتوانید به سرعت با مشتریان تماس بگیرید.
توسط این محصول میتوانید هر دو شاخه IP و ترانکهای legacy را با توجه به نیاز خود ترکیب کنید تا سیستمهایی انعطافپذیر و مقرون به صرفه بسازید. تلفنهای تحت شبکه میتوانند در یک دفتر دورتر و بدون PBX از طریق شبکه IP نصب شوند. VPN لازم نیست. بنابراین نیازی به نصب PBX در شعبه یا محل کار نیست.
KX-NS500 ، با کارتهای اختیاری و کابینتهای قابل توسعه KX-NS520 (حداکثر 3 کابینت) قابل ارتقا است. برای افزایش ظرفیت در آینده، نیازی به دور انداختن KX-NS500 ندارید.
عملکرد شبکه با یک نگاه و پیوند با Panasonic KX-NS1000 فعال میشود و به شما امکان میدهد کل دفاتر دیگر را با یک KX-NS1000 کنترل کنید.
- کال سنتر و ویژگیهای DECT در دسترس است
- سیستم ارتباطی یکپارچه برای مشاغل کوچک و متوسط
- قابلیت گسترش عالی 1-288 کاربر
- بهترین انعطاف پذیری و سازگار با گوشی استاندارد، آنالوگ و IP
- سازگار با VOIP ، PTSN ، ISDN و GSM
انتخاب سیستم تلفن مناسب تجارت و شغل، کار مهمی است. همچنین سیستمهای سانترال مختلفی وجود دارند. بنابراین برای تعیین اینکه کدام نوع سیستم میتواند بهترین خدمات را به شما ارائه دهد، باید نیازهای شرکت را در نظر بگیرید و سیستمی با حداقل هزینه و حداکثر کارایی انتخاب کنید. به همین منظور با شرکتهای ارائهدهنده خدمات سانترال مشورت کنید. برای اینکار توصیه میکنیم ایده آل گستر را در گوگل جستجو کنید و برای مشاوره با این شرکت تماس بگیرید.
هم اکنون تماشا کنید 🔴